Profilklær med logo

Profilklær med logo er en effektiv måte for din bedrift eller organisasjon å markedsføre dere selv og bygge merkevaregjenkjenning. Det er derfor lurt å tenke nøye over hvilke klær du ønsker å sette akkurat din bedrifts logo på.

Profilklær med logo

Definer målet med profilklær med logo

Det finnes mange bruksområder for profilklær med logo så det første dere bør gjøre er å definere hva skal dere bruke klærne til. Hvilke type klær er det dere trenger? Skal de bidra til å styrke teamfølelsen internt, skal de markedsføre bedriften utad i form av arbeidstøy, skal dere gi bort t-skjorter som reklameartikler, eller skal dere bruke klærne på messer, seminarer og arrangement?

Hvilke klær skal dere velge?

Trenger dere profilklær med logo som en del av arbeidsantrekket bør dere legge vekt på å finne slitesterkt tøy som tåler å vaskes ofte og som er behagelig å gå med. T-skjorter, hettegenser, jakker, bukser, sokker og luer med holdbarhet, god passform og som er komfortable å arbeide i, er det som må vektlegges. Skal dere derimot ha profilklær med logo som skal representere deres firma på et arrangement eller en messe, er det viktig å velge en pen bekledning som står i samsvar med hvem dere er. En pen v-genser, cardigan, skjorte eller vest er fine alternativer. T-skjorter er det mest vanlige plagget det trykkes logo på, for disse kan brukes til det meste, også som reklamegaver.

Kan alle logoer trykkes på klær?

Både ja og nei. For å lage profilklær med din logo må du passe på at du har en vektorisert utgave av logoen og at den ikke har forløpning. Logoene må ha rene farger for at de skal egne seg best mulig. På transfertrykk brukes pms farger. Dersom du ikke har pms koden kan vi hjelpe deg å finne den som er mest mulig lik dine farger.

Hvilken trykkmetode bør brukes på profilklær med logo?

Det finnes flere metoder for å sette logoer på profilklær, og valget av metode avhenger av ulike faktorer som tøyets materiale, antall plagg, designets kompleksitet, budsjett og ønsket holdbarhet. Transfertrykk er det mest vanlige alternativet for t-skjorter, hettegensere, jakker og tilsvarende, men dersom antallet skal være stort kan det lønne seg å velge silketrykk. Brodering er litt mer kostbart og bærer preg av litt mer kvalitet. Derfor brukes denne metoden ofte på tøy som skal brukes som representasjonsklær. Sublimeringstrykk er en metode der blekket overføres til stoffet gjennom varme, og farger tekstilfibrene direkte. Dette er en metode som er et perfekt valg for helfargetrykk og fotorealistiske bilder men her er ulempen at det kun kan brukes lyse og polyesterbaserte materialer. Det fines mange valg og vår oppgave er å veilede deg slik at du får det beste trykket til de klærne du ønsker.

Kort oppsmumert må du tenke på følgende når du skal velge profilklær med logo

  • Hva er formålet ohvilke type klær trenger dere
  • Når skal klærne brukes og hva er forventet leveringstid?
  • Hva er budskapet?
  • Er logoen og designet i samsvar med bedriftens visuelle profil?
  • Hva er budsjettet?